Top همه خواص عناب خشک Secrets

Wiki Article

میوه عناب کاربردهای زیادی در طب سنتی ایرانی به‌عنوان داروی ضدسرفه، ملین و کاهنده فشار خون دارد. این میوه در طب سنتی در ترکیب با سایر داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه استفاده می‌شود.

طب سنتی ایرانی، عناب را چاق‌کننده و مقوی معده و کبد می‌داند.

مطالعه دیگری که در ایران انجام شد، توانایی عصاره عناب را در مهار گسترش رده‌های سلولی تومور سرطانی به ویژه سرطان خون نشان داد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که میوه‌های خشک کالری بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند. همچنین، منبع غنی قند هستند و مصرف آن‌ها در رژیم غذایی باید کنترل شده باشد.

عناب دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و می‌تواند برای بسیاری از موارد مختلف مفید و سازنده باشد.

کربوهیدرات‌ها: میزان فیبر خوراکی موجود در این میوه بالا بوده و یکی از دلایل خواص مفید عناب است. همچنین این میزان فیبر باعث ایجاد احساس سیری در فرد شده و به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. عناب حاوی پکتین نیز است که با رسیدن میوه افزایش می‌یابد. پکتین میوه عناب دارای درجه استریفیکاسیون پایینی است (یعنی این پلی ساکارید به میزان کمی وارد واکنش با گروه‌های الکلی می‌شود) و می‌تواند به عنوان ژل‌کننده و قوام‌دهنده در صنایع مختلف غذایی استفاده شود.

تقویت حافظه از خواص عناب است. در یک مطالعه روی موش‌ها، عصاره عناب همچنین رشد و تکامل سلول‌های عصبی را در ناحیه شکنج دندانه دار در موش افزایش داد.

در جدول زیر می‌توانید میزان مواد مغذی موجود در صدگرم عناب را بخوانید:

امروزه این‌کار را به‌شیوه صنعتی و با دستگاه‌های میوه خشک‌کن نیز انجام می‌دهند.

فراموش نکنید خوردن عناب برای افرادی که داروهای ضدافسردگی مثل ونلافکسین یا داروهای ضدتشنج مصرف می‌کنند مناسب نیست.

میوه عناب می تواند برای افراد مسن یا کسانی که استخوان های شکننده دارند مفید باشد. دارای غلظت بالایی از مواد معدنی مورد نیاز برای تشکیل استخوان است.

عصاره عناب سرشار از فنولیک است که فعالیت آنتی اکسیدانی آن را افزایش می دهد. این بدان معناست که آنزیم های آنتی اکسیدانی موجود در عناب با سرعت بیشتری برای خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد و کاهش خطر سرطان کار می کنند.

عناب چه خاصیتی دارد ؟از خواص دیگر عناب می‌توان به خواص آن برای جلوگیری و درمان بیماری‌های رحم، گردن رحم و تخمدان‌ها مانند سرطان و افزایش قطر آندومتر رحم، سندرم خواص عناب خشک برای کبد پلی کیستیک تخمدان که مهم‌ترین علل نازایی است و همچنین تنظیم سیکل سلولی اشاره کرد.

برای بهره‌مندی از این خواص باید مقداری عناب خشک به صورت پودر شده را در محل درد قرار دهید.

Report this wiki page